Saturday, August 7, 2010

kronologi episod penghinaan terhadap Johor oleh NOR AZITA OSMAN

Peringkat awal saya dapat link ini dari facebook jabatan saya pada 3 ogos 2010

14 Julai 2010 
Nor Azita telah membuat kenyataan yang menyentuh sensitiviti rakyat Johor
rujuk : http://www.facebook.com/nooruls#!/photo.php?pid=479021&id=1809825388&ref=fbx_album



3 Ogos 2010 (Rabu)
1.00tgh
Perkara tersebut saya share di laman facebook saya dan telah mendapat 461 komen, yang memaksa saya untuk privatekan semula laman facebook saya , di khuatiri account saya disable kerana terlalu aktif.

1.30tgh
saya mesej azita untuk tampil ke depan mintak maaf. tapi tiada jawapan

3.00petang
somebody telah create satu page band Nor Azita telah di wujudkan : saya tidak sempat untuk berkenal-kenal dengan orginiser tersebut.
http://www.facebook.com/pages/Nor-Azita-Osman-Hina-Johorbanned-Dia/149449448402178?ref=mf&v=wall

3.44petang
info yang saya dapat : new INFO: si budak ITA tu TAKUT GILER and dia soh budak prektikal jwp kol untuk dia...dia tengah mengigil skrg coz terlalu bnyak msg masuk maki n kutuk dia.... And dia clarify ckp dia gurau2 jer and dia x sangka org akn terasa....dia nak buat PERMOHONAN MAAF SECARA TERBUKA..... kita tgk kan jer lah dia.... baru dia tau dia ingt org johor akn berdiam diri.....


Saya juga ada dapat mesej dari sahabat yang menyatakan azita meminta maaf secara main2 dan tetap memperlekehkan rakyat johor.
(link tidak dapat dinyatakan; sebab link tu saya dapat sorang sahabat)


4.05petang
sue, ni petikan maaf dr nor azlita....kepada seluruh rakyat malaysia, saya Nor Azita Osman, memohon maaf kepada seluruh rakyat malaysia terutama rakyat johor, atas kesilapan saya menghina JB sbb xde famos amos je..sesungguhnya mmg niat nk bergurau dgn member2 je..x sangka ia menjadi sesitif isu..its a lesson 4 me..ones again, mohon maaf kepada semua rakyat johor. plzz forgive me..

6.oo petang ketika saya mengoogle perkara ini telah di war2kan di Radio Johor

http://www.radiojohor.co.cc/



4 Ogos 2010 (Khamis)

8.00pagi
Page band NOR AZITA telah di tutup kita itu sudah 6000++ like.

Ada sumber menyatakan surat telah dihantar kepada Jabatan Istana,  Pengarah Kastam Johor, Pengarah Kastam Malaysia, Pejabat Menteri besar dan Pejabat  Dato' ss. Apa biji butir saya tidak tahu

9.00malam
satu sumber lagi menyatakan (cut n paste) kak adah: sy ader info bru. td pagi pengarah kastam ader mjlis beramah mesra ngn rakyt bsma sultan Johor kt kluang... sultan siap smpaikan berita psal nor azita ni kpd pngarah kastam and soh amik tindakan or teguran....Da kecoh satu bngunan kastam n dorang ingt pengarah nyer PA.rupanye PA Tmbln pngarah... x tau lg ape tndakan ke ats dia... smua org kt kastam marah giler coz definitely akn ade dibanned FB kat kastam...the best part norazita ckp ala klu pngarah pbgil ita...ita ngadap jerlah... lagsung x tkut bdak ni ...pdhal sultan da tau psl issue ni and dalah kutuk psl anak sultan.

5 Ogos 2010 (Jumaat)
http://www.facebook.com/nooruls#!/photo.php?pid=469421&id=1837704864
tekanan dari suami nor azita (simpati dengan tekanan yang suami azita terima)

6 Ogos 2010 (Jumaat)
1.  Berita beliau di Sinar Harian-Edisi johor

http://www.sinarharian.com.my/johor/content/story8033509.asp


2. Page baru kecam penghinaan Nor Azita di wujudkan. Kali ni admin mempunyai metal yang agak kuat untuk meneruskan page ini sehingga selesai.. Ada sedikit perlian dan keceman diterima oleh admin. Macam 1st page juga ia dikecam untuk page tersebut ditutup. Agar memberi peluang kepada Azita terlepas begitu sahaja. Banyak detail peribadi Nor Azita. tapi saya Yakin rakyat Johor masih waras untuk bertindak.Siapa admin... saya tak pasti siapa..

Terkini : 10.25malam :

Aduka Adi Putra INFO TerKINI dari Nora Abdul Jalil ..dengar2 the pengarah kastam johor sudah dipanggil sultan bg tempoh seminggu suroh buang/transfer out from johor. She is the PA kpd timbalan pengarah kastam johor..


betul atau tidak.. kita tunggu..... ini info atas info.. betul atau tidak masih belum sahih lagi jangan buat apa2 andaian. kita tunggu pihak yang betul2 boleh di percayai beritanya.














7 comments:

  1. Ikut hati mati la jwbnya....

    ReplyDelete
  2. teruskan update kak

    ReplyDelete
  3. terbaik.. tlg update sentiasa yea..

    ReplyDelete
  4. bosan...org johor sng butthurt meh...
    mcm ni org johor toplist la..kelantan da turun no 2...

    ReplyDelete
  5. Jangan Emo sgt la..aku anak jati Johor jugak..contohi lah TMJ kite..cool je..pihak berkuasa kan ade? x lari kemanenye minah tu..

    ReplyDelete
  6. Hi, I've added ur blog in my favourite list. Please keep updating this issue... Thanks!

    ReplyDelete